הטיולים של הדר מנור פוטוטבע – קניה

מאז הפעם הראשונה שטסתי לחו״ל בגיל 5 וחצי, החוויה לראות עולם היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי.

קוראים לי הדר מנור, אני צלמת טבע שלוקחת כל הזדמנות לשבור את השגרה בהרפתקאה מטורפת עם פוטוטבע.

לפוטוטבע הגעתי דרך ״גליץ בית ספר לצילום״, שם התחילה הדרך שלי בעולם הצילום לפני 8 שנים. המסע צילום הראשון שלי היה לפני 5 שנים בטנזניה ומאז אני לא עוצרת.

קניה - מסאי מארה | בהדרכת ירין קלייו

לקניה הגעתי בפעם הראשונה ביוני 2021 שעוד הקורונה בשיאה, הנפש צריכה אוויר לנשימה, לקחתי סיכון ויצאתי עם עוד חברים אוהבי טבע כמוני לנקות את הראש באפריקה. היה כל כך מדהים שחזרתי שוב לקניה 9 חודשים (מרץ 2022) שוב כדי להמשיך להנות מהטבע המופלא של קניה. הדבר הכי טוב שעשיתי בכל תקופת הקורונה!

כאן הכל מתחיל, מטיילים על החוף של פונטה ארנס רגע לפני שהדבר האמיתי מתחיל!

הטיול מתחיל במפגש עם הפינגווינים המלכותיים, הקולוניה נמצאת בפרובניר (Porvenir) עיירה קטנה הממוקמת על טיירה דל פואגו (Tierra del Fuego) – האי הגדול של ארץ האש. זאת הפעם הראשונה שלי שאני פוגשת פינגווינים בטבע. צולם מהאייפון.

את היום השני של הטיול, פתחנו עם צבעי הזריחה המדהימה של פונטה ארנס. יום צילום סביב העיר היפיפיה, יום רגוע לפני האקשן הגדול שמתקרב. צולם מהאייפון.

מתחילים להתרגש. אי אפשר לתאר במילים את ההרגשה שמסתכלים על נוף שכזה. בדרכנו לטורס דל פיינה, צולם מהוואן שלנו בזמן נסיעה מהאייפון.

חלומות מתגשמים. אחד המפגשים המיוחדים שהיו לנו עם הפומות, האמא רופסטרה (Rupestre) במרכז התמונה מתכרבלת עם ג’ינג’ר (Ginger) משמאל בת השנתיים פלוס שעדיין אוהבת להיות עם אמא בסביבה וגור מתוק בן חצי שנה בלבד, הפומה הכי צעירה כרגע בשמורה. צולם עם מצלמת קנון r5 עם עדשת 100-400mm II USM.

הפסקה קצרה מהפומות. שמורת טורס דל פנייה נבחרה ע״י נשיונאל גאוגרפיק לאחד המקומות הכי יפים בעולם. ובצדק! רק לעמוד להסתכל על הפסגות המושלגות ועל הטורס שמצצים שהם הסמל של השמורה, פשוט תרופה מדהימה לנפש. אפשר להתבונן שעות על היופי המושלם הזה. לא משנה באיזו מצלמה תצלמו מקצועית או מהנייד, יצאו לכם תוצרים מעולים, כי מקום כל כך יפה מצטלם מעולה בכל עדשה. צולם מהאייפון.

עם רוח מטורפת שהורידה את הטמפרטורה מתחת לאפס, טיפסנו עם כל הציוד צילום, הלכנו בשורה בעליה וגם בירידה והדרנליין במשך השלושה ימים בטרק של הפומות היה גובה מאוד. פגשנו 10 פומות שונות, אחת מנסה לצוד ובסוף שותה ממש במרחק מטרים בודדים מאיתנו, חלקן נחו בשיחים עד שקמו לאכול את הגואנקו שצדו והיו גם אלו שפשוט עמדו מולנו והמבטים בעיניים נפגשו. חוויה שלא אשכח לכל החיים! בתמונה שלפניכם קוירון (Coiron) בזמן שקיעה, נקראת על שם הצמח שגדל בפטגוניה, צבע פרוותה מאוד קרוב לצבע של דשא קוירון. צולם עם מצלמת קנון r5 עם עדשת 100-400mm II USM.

הקרחון האפור בפטגוניה. לא האמנתי שיום אחד אגיע ליעד קר מאוד ואראה במו עיניי קרחונים. הצבעים שלהם השאירו אותי פעורת פה והמחשבה על ההתחממות הגלובלית לא עזבה אותי לרגע אחד בכל השייט. חובה לכולם לראות את המקום העוצמתי הזה. צולם מהאייפון

ביומיים האחרונים התמקדנו בנופים עוצרי נשמה של שמורת טורס דל פיינה. קמנו לפני הזריחה (שהייתה רק בשעה 9:30 בבוקר) הגענו הלוקיישנים הכי יפים כדי לצלם ולקבל את הפריימים הכי יפים מהטבע המושלם של פטגוניה. אני אישית העדפתי לצלם את הנוף מהאייפון ולא מהמצלמה. מדי פעם כן הרמתי את המצלמה וצילמתי. את החצובה אולי לקחתי פעם אחת איתי בכל הטיול ובשאר הזמן נשארה תמיד בחדר במלון. צולם מהאייפון.

לסיכום: זה הטיול הכי מיוחד שעשיתי עם פוטוטבע עד היום. פטגוניה זה מקום מושלם לכל אוהבי הטבע. הנופים שעזרו לי לנקות את הנפש גם שלא הרמתי מצלמה ורק את האייפון והפומות המהממות שכל מפגש רציתי שהוא לא יגמר לעולם, הגשמתי הרבה חלומות במסע זה ואני מאחלת לכל אחת ואחד לרדוף אחרי החלומות שלהם ולא לוותר, גם כשקשה וזה נראה בלתי אפשרי. התמונה שלפניכם בלוקיישן האחרון בטורס דל פיינה. השתקפות כמו מראה כמו זאת שלפניכם, לא רואים בכל יום. צולם עם מצלמת קנון r5 עם עדשת 10-18mm IS STM(!)

לאינסטגרם של הדר

הצטרפו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים!